2.11.11

Lecithin (Day 13)

aku p watson,
(watson tu hanya few steps from my office),
jalan2 cuci mata,
kalau ada yang menarik tu, aku beli lah..
since aku ni pengguna INNERSHINE,
jadi kerap juga la aku p watson untuk
top-up bekalan kalau dah hampir habis..


tapi pelik la juga kan,
dulu2 INNERSHINE pati quince ni senang nak dapat,
tapi nowadays, dah mcm susah sangat nak dapat..
aku tanya juga dengan orang kat watson tu, 
dorang cakap supplier tarik balik bekalan,
PELIK kan...


stop about the INNERSHINE story la..
ni aku nak cakap pasal LECITHIN (BLACKMORES),
harga pun berbaloi untuk 100 biji,
since kat botol tu ada letak untuk fat metabolism,
jadi aku pun beli la,
manatau boleh bantu aku
dalam bab2 kurangkan berat kan..


photo: Google 


then, aku google juga lah pasal lecithin ni,
bagus ke tak... 
aku pun tak pernah nak ambil tahu ttg lecithin 
sebelum ni ...

lecithin boleh didapati melalui pengambilan makanan seperti 
soya, telur dan daging, kubis, kubis bunga, kekacang, etc.

lecithin membantu mengurangkan kolesterol, 
meningkatkan tahap kesihatan kardio,
membaikpulih hati yang rosak,
dan meningkatkan fungsi memori otak.

ada juga side-effect kalau terlebih makan lecithin,
antaranya ialah pening, muntah, cirit birit, anorexia, dan 
berpeluh yang berlebihan..

jadi, kalau nak makan lecithin ni,
sila ikut peraturan yang di tetapkan ok,
jangan main sembarang bedal jer 
konon nak cepat hilangkan lemak.. 

No comments: